16.6.2022 17:41

Jaký by měl být realitní makléř dle Pavla Zámečníka z M&M Reality?

Jaký by měl být realitní makléř dle Pavla Zámečníka z M&M Reality?

Je práce realitního makléře pro každého? Má každý, kdo vstoupí do realitního byznysu šanci stát se úspěšným a dobře vydělávajícím realitním zprostředkovatelem?

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Další díl našeho seriálu Jak se stát nejlepším realitním makléřem od A až do Z a já jsem si dneska pozvala Pavla Zámečníka z realitní kanceláře M&M reality a mám na něj pár otázek. Dobrý den, Pavle. 

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Dobrý den. 

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Zajímá mě, jaký by měl být nebo možná jaký by neměl být realitní makléř, když chce vstoupit na ten realitní trh. Je to nováček, kdo se pro tu práci hodí, kdo se pro tu práci nehodí.

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Tak jednoznačně by to měl být člověk, který je připraven čelit novým výzvám, protože je to úplně jiné povolání než klasické zaměstnání, takže by to měl být člověk, můžeme se třeba zaměřit na nějaký charakterový rysy nebo můžeme si říct, že by to měl být člověk, který je asertivní, empatický, dokáže vycítit potřeby lidí, je pracovitý, dochvilný, zároveň by měl to být tak trošku právník, ekonom, psycholog... 

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Napadá mě, ženy versus muži. Hodí se pro realitní profesi spíš žena, nebo muž?

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Tady si myslím, že je to úplně jedno, na tu profesi se samozřejmě hodí obě dvě pohlaví a myslím si, že ženy mají někdy trošičku menší výhodu.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Bývá to tak doposud. Takže je jedno, jestli je to blondýna, bruneta, jo?

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Přesně tak, ale jak říkám, někdy to u klientů zkrátka zjednodušuje cestu, pokud je dáma půvabná, tak samozřejmě to otvírá rychleji dveře, než když přijde muž.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Na druhou stranu, je nějaká povahová vlastnost nebo rys člověka, který by se do tohohletoho byznysu neměl pouštět? Protože je jasný, že se to pro něj nehodí, protože přece jenom je to práce o lidech, je to o komunikaci hodně...

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

No, tak jednoznačně by to neměl dělat člověk, který nemá rád lidi, takže prostě klasický asociál se na tuhle práci absolutně nehodí.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Je potřeba mít obchodního ducha, takovej nějakej ten jako obchodní dril? Tu dravost, abych to řekla úplně...?

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Je fajn, když ten makléř je dobře komunikativně vybavený a ten obchodní duch v něm tak trošku je, protože to mu samozřejmě udělá rychlejší úspěch v oblasti realit. Takže pokud nemá obchodního ducha, bude to mít těžší a ten obchodní duch se i trošičku hůř učí.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

A možná otázka na závěr, co by měl dělat realitní makléř pro to, aby se dostal na tu špičku, aby uspěl mezi tou obrovskou konkurencí, aby tak jako trošku vyčníval nad tím průměrem? 

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Tak stoprocentně je to o neustálým vzdělávání, vyhledávání nových trendů, sledování vůbec vývoje trhu a práci na sobě samotném, takže neustálý posun dopředu.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Neustálý posun dopředu a já jsem si vymyslela ještě jednu otázku, ještě mě jedna napadla, v čem makléři dělají chybu? Jestli něco, co jako třeba když školíte své makléře, tak jim pořád jako říkáte na tom začátku a oni si prostě nedají říct a pořád to dělají.

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Tak samozřejmě nejdůležitější v našem byznysu je komunikace. Tam si myslím, že taky nastává nejvíc chyb. A to jak ve vztazích, tak v práci, tak ve všem, tak je komunikace strašně důležitá. My neustále opakujeme všem dokolečka, že musí správně komunikovat, kvalitně komunikovat, často komunikovat, zkrátka dle potřeby daného klienta, na který jsem napojen, tak někdo má radši častější komunikaci, někdo méně častou, někdo nechce být vůbec otravován a tak dál, tak ale stejně je potřeba tu komunikaci vést správně a dávat relevantní informace klientům. Takže na tom je potřeba neustále pracovat a v tom se zlepšovat. Tam mívají největší mezery samozřejmě.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Opravdu už poslední, úplně moc se neznáme, chviličku tady jsme spolu, hodila bych se na tu práci realitního makléře, co myslíte?

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Tak pravdou je, že se moc neznáme, viděli jsme se všehovšudy asi 2×, nicméně jste milá, usměvavá, komunikativní, takže máte nějaký základní předpoklady, proč by ne? Samozřejmě, abysme zjistili víc, museli bysme se lépe poznat, ale myslím si, že na první dobrou můžete klidně (???).

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

To strašně ráda slyším, protože pro účely našeho seriálu jsem se rozhodla, že se pokusím stát se realitní makléřkou. 

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Tak to máte skvělej nápad, protože to je podle mě nejlepší práce, která na trhu je, a trvá věky, lidi vždycky budou potřeba bydlet, takže to je trvalej byznys a myslím si, že když se do toho pustíte, tak bude úspěšná. 

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Super. 

Pavel ZÁMEČNÍK (M&M reality holding) 

Budete muset hodně pracovat, obětovat tomu čas a hodně energie, nevzdávat se, umět přežít pár neúspěchů, který ze začátku můžou přijít, a tohle těžký, když zvládnete a když vás to neodradí, tak to bude věc, která vás posune dopředu a zvládnete to. Protože spoustu makléřů samozřejmě zničí nějaký počáteční neúspěchy, zklamání, pár položených telefonů a tak dál, což je odradí od ty práce a pak už ji nejdou dělat, ale ty, co to zvládnou a umí na sobě pracovat, zlepšovat se, tak zkrátka jo, a když vás vidím, tak nemám strach.

Monika LUKÁŠOVÁ (Projekt Realiťák roku) 

Děkuju.